1. تحقیقات ریاضی در دبیرستان: تجربه برنامه ریزی برای تحقیق در ریاضی، مهندسی و علوم

علی اکبر محمدی؛ فیروزه محمدی حسن آبادی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1396، ، صفحه 19-34

http://dx.doi.org/10.22108/msci.2017.15297

چکیده
  تحقیق اصیل ریاضی در سطح بالا توسط دانش آموزان دبیرستانی امکان پذیر است. به ویژه چنانچه روند برنامه تحقیقاتی مناسب انتخاب شده و زیر نظر مربیان با تجریه انجام شود منجر به تربیت محققان جوان می گردد. برنامه ریزی برای تحقیق در ریاضی، مهندسی و علوم، چنین تجربه ای را به اثبات رسانده است.   بیشتر

2. روش ارشمیدس: قضایای 13 و 14

علی اکبر محمدی؛ فیروزه محمدی حسن آبادی

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1396، ، صفحه 69-76

http://dx.doi.org/10.22108/msci.2017.15298

چکیده
  سم استوانه ای همواره موضوعی بسیار جذاب بوده است و این از زمانی آغاز شد که ارشمیدس، تنها از طریق مفاهیم هندسی ثابت کردکه حجم سم استوانه ای 1/6 حجم مکعب محاطی آن است. در این مقاله با استفاده از مثلثات و حسابگان دیفرانسیل و انتگرال، چگونگی محاسبه حجم سم استوانه ای ارائه شده است.  بیشتر

3. چگونگی ارائه یک سخنرانی

علی اکبر محمدی حسن آبادی؛ فیروزه محمدی حسن آبادی

دوره 1، شماره 2 ، تابستان 1395، ، صفحه 11-16

http://dx.doi.org/10.22108/msci.2016.6227

چکیده
  هیچکس دوست ندارد که در یک سخنرانی بد شرکت کند، امّا متاسفانه مکرراً برای افراد پیش می‌آید. هیچکس قصد ندارد که یک سخنرانی بد ارائه کند، امّا احتمالاً همه ما چنین کرده‌ایم. پال هالموس ‎‎ مقاله ای زیبا درباره چگونگی ارائه یک سخنرانی نوشت و توصیه اش هنوز مورد استفاده است (و قسمتی از آن اینجا تکرار می‌شود). با این حال فناوری‌های جدید، ...  بیشتر