نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آ‏یرودینامیک‏ خانواده برنولی وحل معادله دیفرانسیل برنولی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 45-58]
  • آزمون آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 39-47]
  • آموزش راهنمایی برای تدریس ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 11-14]
  • آموزش آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 39-47]
  • آموزش نقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات [(مقالات آماده انتشار)]
  • آموزش ریاضی انگیزه در آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 9-12]
  • آنالیز سازنده بیشاپ آنالیز سازنده بیشاپ و مقایسه­ آن با آنالیز کلاسیک [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 79-89]
  • آنتروپی شانون مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 71-84]
  • آنتروپی شرطی مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 71-84]
  • آنتروپی عملگری مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 71-84]
  • آنتروپی نسبی مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 71-84]

ا

  • ابرمکعب خواص جبری مکعب‌های فیبوناتچی و لوکاس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 43-61]
  • اثرات دیجیتال کاربرد موجک‌ها در پردازش سیگنال [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 29-36]
  • احتمال تساوی در انتخابات احتمال و انتخابات: شاخص های قدرت در رأی‌گیری [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 1-8]
  • احتمال سرنوشت‌ساز بودن یک رأی احتمال و انتخابات: شاخص های قدرت در رأی‌گیری [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 1-8]
  • اختلال انعطاف و تسهیل قاب‌ها نسبت به پایه‌ها در انتقال سیگنال [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 37-44]
  • اخلاق حرفه ای ورود به دنیای حرفه ای دانش: توصیه هایی به دانشگران جوان [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 63-69]
  • ایران سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • اروپا محوری تاج طاووس: ریشه های غیر اروپایی ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 15-21]
  • استقلال در مورد حدس روتا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 77-91]
  • اسکیم‌های شرکت‌پذیر راج کندرا بوس و طرح‌های بلوکی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 27-36]
  • اصلاح محتو جبرخطی در کتاب‌های دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 31-50]
  • اصل برنولی خانواده برنولی وحل معادله دیفرانسیل برنولی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 45-58]
  • اصل طرد شق میانی آیا براوِر واقعاً چنین اعتقادی داشت؟ [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 19-24]
  • اصل طرد شق میانی آنالیز سازنده بیشاپ و مقایسه­ آن با آنالیز کلاسیک [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 79-89]
  • اصل مثلث‌بندی کاربرد جبر خطی در سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 25-39]
  • اعداد صحیح گاوسی الگوهای موزائیک تیل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 37-46]
  • اعداد مختلط الگوهای موزائیک تیل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 37-46]
  • الکساندر گروتندیک کاشت ها و برداشت ها، تاملاتی در زندگی و افکار الکساندر گروتندیک [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 33-66]
  • الگوریتم پیج‌رنک گوگل چگونه کار می کند؟ [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 11-19]
  • الگوریتم نقطه تقریبی‏ کاربردی از الگوریتم نقطه تقریبی در مدیریت ریسک زنجیره تامین [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 7-22]
  • ام سی کیو ضریب تأثیر ریاضیات [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 31-37]
  • انتخابات احتمال و انتخابات: شاخص های قدرت در رأی‌گیری [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 1-8]
  • انتخاب بهینه سبد سهام انتخاب بهینه سبد سهام بر مبنای ریسک های گوناگون [(مقالات آماده انتشار)]
  • انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن مطالعه معادلات حاکم در انتشار گازهای تنفسی در مویرگ ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-32]
  • انتقال سیگنال انعطاف و تسهیل قاب‌ها نسبت به پایه‌ها در انتقال سیگنال [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 37-44]
  • انتگرال معین شهود در آموزش ریاضیات، چالش یا هنجار [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 1-6]
  • انجمن ریاضی آمریکا مصاحبه با رئیس جدید انجمن ریاضی آمریکا [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 1-6]
  • انگیزه انگیزه در آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 9-12]
  • انگشت نگاری‏ روش‌های ریاضی و الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی تصاویر [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 29-36]

ب

  • بازده انتخاب بهینه سبد سهام بر مبنای ریسک های گوناگون [(مقالات آماده انتشار)]
  • بازی رایانه ای نقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات [(مقالات آماده انتشار)]
  • باستان شناسی نگرشی تازه بر مبنای پژوهشهای نوین راجع به سوال قدیمی و تکراری اما مهم « ریاضیات چیست؟ » [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 23-30]
  • باسط باسط چیست؟ [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 7-10]
  • بدون کلید واژه روش سطح تراز برای حرکت توسط خمیدگی میانگین [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 7-17]
  • برازش خم کاربرد برازش خم و روش حداقل مربعات برای بررسی هندسۀ قوسهای ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 41-53]
  • بر‏اور آیا براوِر واقعاً چنین اعتقادی داشت؟ [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 19-24]
  • برآوردگر کم‌ترین توان‌های دوم براورد کم‌ترین توان‌های دوم پارامترهای مدل آرچ در حضور داده‌های گم‌شده [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 1-10]
  • برنامه‌ریزی غیرخطی نقش ویلیام کاروش در قضیه‌ی کاروش-کان-تاکر [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 67-75]
  • برنامه ریزی غیر خطی آشنایی با روش فیلتر برای حل مسائل برنامه ریزی غیر خطی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 13-25]
  • برنامه‌ریزی مقید روش لاگرانژی تکمیل‌شده و کاربردهای آن در پردازش سیگنال [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 59-66]
  • بعد هاسدورف معرفی فرکتال ها و بُعدهای کسری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
  • بُعدهای کسری معرفی فرکتال ها و بُعدهای کسری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
  • بیلیارد نگرشی تازه بر مبنای پژوهشهای نوین راجع به سوال قدیمی و تکراری اما مهم « ریاضیات چیست؟ » [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 23-30]
  • بهینه سازی چندهدفه انتخاب بهینه سبد سهام بر مبنای ریسک های گوناگون [(مقالات آماده انتشار)]

پ

  • پایداری چگونه نظریۀ بازی‏ ها به بهبود زندگی کمک می‏کند؟ درآمدی بر نظریۀ جورسازی پایدار و کاربردهای آن [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 51-68]
  • پایه انعطاف و تسهیل قاب‌ها نسبت به پایه‌ها در انتقال سیگنال [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 37-44]
  • پیراحاصلضرب پیراحاصلضرب چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 7-12]
  • پردازش سیگنال کاربرد موجک‌ها در پردازش سیگنال [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 29-36]

ت

  • تابع اندازه‌پذیر توابع اندازه‌پذیر با مجموعه‌ی معینی از نماهای انتگرال‌پذیری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 45-50]
  • تابع عضویت آمار توصیفی بر اساس داده‌های دقیق از یک جامعه‌ فازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 49-59]
  • تابع هیلبرت مروری بر تابع هیلبرت یک ایده‌ال [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 51-60]
  • تاثیر همرفتی خون مطالعه معادلات حاکم در انتشار گازهای تنفسی در مویرگ ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-32]
  • تاریخ جبرخطی جبرخطی در کتاب‌های دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 31-50]
  • تاریخ ریاضی تاریخچۀ مختصر نظریه اعداد در ایران [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 51-57]
  • تاریخ ریاضیات ایران تاریخچۀ مختصر نظریه اعداد در ایران [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 51-57]
  • تبدیل فوریه کاربرد موجک‌ها در پردازش سیگنال [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 29-36]
  • تبدیل موجک کاربرد موجک‌ها در پردازش سیگنال [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 29-36]
  • تجزیه ماتریسی ضرب کرونکر و کاربردها [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 45-57]
  • تحقیقات ریاضی تحقیقات ریاضی در دبیرستان: تجربه برنامه ریزی برای تحقیق در ریاضی، مهندسی و علوم [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 19-34]
  • تحقیق اصیل تحقیقات ریاضی در دبیرستان: تجربه برنامه ریزی برای تحقیق در ریاضی، مهندسی و علوم [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 19-34]
  • تحلیل استنادی ضریب تأثیر ریاضیات [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 31-37]
  • تخصیص منابع چگونه نظریۀ بازی‏ ها به بهبود زندگی کمک می‏کند؟ درآمدی بر نظریۀ جورسازی پایدار و کاربردهای آن [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 51-68]
  • تزئین سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • تسلط بر مبانی زمینه تخصصی ورود به دنیای حرفه ای دانش: توصیه هایی به دانشگران جوان [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 63-69]
  • تشخیص هویت روش‌های ریاضی و الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی تصاویر [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 29-36]
  • تصمیم گیری آشنایی با مسائل تصمیم گیری چند شاخصه [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 25-37]
  • تصمیم گیری چند شاخصه آشنایی با مسائل تصمیم گیری چند شاخصه [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 25-37]
  • تصمیم گیری چند هدفه آشنایی با مسائل تصمیم گیری چند شاخصه [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 25-37]
  • تعبیر فیزیکی مشتق کسری حسابان کسری از نظریه تا کاربرد [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 59-69]
  • تقارن سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • توابع هیچ جا مشتق پذیر معرفی فرکتال ها و بُعدهای کسری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
  • توپولوژی زاریسکی حلقه های توابع پیوسته در دهه ی پنجاه [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 1-9]
  • توپولوژی گروتندیک روی یک رسته $k$-جبرهای متناهی نمایش و $C^infty$-حلقه های متناهی مولد [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 25-43]
  • توسیع جبری میدان سیری تاریخی در حوزه‌‌های اقلیدسی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 21-35]

ج

  • جامعۀ فازی آمار توصیفی بر اساس داده‌های دقیق از یک جامعه‌ فازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 49-59]
  • جیان-کارلو روتا ده درسی که آرزو داشتم یادگرفته بودم [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 1-11]
  • جبر با برگردان جبرهای فیستر با برگردان [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 67-78]
  • جبر تماماً تجزیه‌پذیر جبرهای فیستر با برگردان [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 67-78]
  • جبرخطی جبرخطی در کتاب‌های دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 31-50]
  • جبر فیستر جبرهای فیستر با برگردان [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 67-78]
  • جزوه آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 39-47]
  • جورج گورگس جوزف تاج طاووس: ریشه های غیر اروپایی ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 15-21]
  • جورسازی چگونه نظریۀ بازی‏ ها به بهبود زندگی کمک می‏کند؟ درآمدی بر نظریۀ جورسازی پایدار و کاربردهای آن [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 51-68]

چ

ح

  • حدس حدس های زیبا در نظریه گراف [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 11-30]
  • حدس روتا در مورد حدس روتا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 77-91]
  • حروف‌چینی زی‌پرشین، فراتر از یک ابزار ریاضی‌نویسی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 1-17]
  • حسابان کسری حسابان کسری از نظریه تا کاربرد [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 59-69]
  • حساب تغییرات نقش ویلیام کاروش در قضیه‌ی کاروش-کان-تاکر [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 67-75]
  • حلقه توابع پیوسته حلقه های توابع پیوسته در دهه ی پنجاه [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 1-9]
  • حلقه جابجایی در ستایش دیوید ریس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-81]
  • حل مسأله انگیزه در آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 9-12]
  • حوزه‌ٔ اقلیدسی سیری تاریخی در حوزه‌‌های اقلیدسی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 21-35]

خ

  • خطی‌سازی روابط شبه فاصله کاربرد جبر خطی در سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 25-39]
  • خم زنجیره‌ای کاربرد برازش خم و روش حداقل مربعات برای بررسی هندسۀ قوسهای ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 41-53]

د

  • دامنه رنگی توابع درک شهودی از ریشه های توابع با نقشه رنگی [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 45-49]
  • دبیرستان تحقیقات ریاضی در دبیرستان: تجربه برنامه ریزی برای تحقیق در ریاضی، مهندسی و علوم [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 19-34]
  • دترمینان روشی برای محاسبه دترمینان ماتریس سه قطری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 47-57]
  • دستگاه معادلات ماتریسی ضرب کرونکر و کاربردها [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 45-57]
  • دنیای حرفه ای دانش ورود به دنیای حرفه ای دانش: توصیه هایی به دانشگران جوان [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 63-69]
  • دنباله‌های شبه-کشی دنباله‌های شبه-کشی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 35-41]
  • دنباله‌های کشی دنباله‌های شبه-کشی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 35-41]
  • ده درس ده درسی که آرزو داشتم یادگرفته بودم [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 1-11]
  • دیوید ریس در ستایش دیوید ریس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-81]
  • دوره اول دبیرستان جبرخطی در کتاب‌های دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 31-50]

ر

  • ریاضی چگونگی ارائه یک سخنرانی [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 11-16]
  • ریاضی راهنمایی برای تدریس ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 11-14]
  • ریاضی نقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات [(مقالات آماده انتشار)]
  • ریاضیات گفتگوی یک ریاضیدان و رئیس شرکت تویوتا: فکر کن، فکر کن، و دوباره فکر کن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 77-84]
  • ریاضیات جایگاه شهود در آموزش ریاضیات [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 1-8]
  • ریاضیات مصاحبه با رئیس جدید انجمن ریاضی آمریکا [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 1-6]
  • ریاضی‌نویسی اشتباه‌های رایج نگارشی در مقاله‌های ریاضی به زبان انگلیسی [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 47-66]
  • راه حل بازگشتی مطالعه مساله برج هانوی و تعمیم آن [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 23-36]
  • راوزی فراکتال راوزی چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 39-43]
  • رده‌بندی گروه‌ها نظریه گروهها: سرگذشت و سرنوشت [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 9-17]
  • ریسک انتخاب بهینه سبد سهام بر مبنای ریسک های گوناگون [(مقالات آماده انتشار)]
  • ریسک‏ کاربردی از الگوریتم نقطه تقریبی در مدیریت ریسک زنجیره تامین [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 7-22]
  • روان‌شناسی جایگاه شهود در آموزش ریاضیات [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 1-8]
  • روش پنالتی آشنایی با روش فیلتر برای حل مسائل برنامه ریزی غیر خطی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 13-25]
  • روش تاپسیس آشنایی با مسائل تصمیم گیری چند شاخصه [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 25-37]
  • روش جریمه روش لاگرانژی تکمیل‌شده و کاربردهای آن در پردازش سیگنال [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 59-66]
  • روش سقراطی شهود در آموزش ریاضیات، چالش یا هنجار [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 1-6]
  • روش فرکتالی‏ روش‌های ریاضی و الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی تصاویر [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 29-36]
  • روش فیلتر آشنایی با روش فیلتر برای حل مسائل برنامه ریزی غیر خطی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 13-25]
  • روش کمترین مربعات کاربرد برازش خم و روش حداقل مربعات برای بررسی هندسۀ قوسهای ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 41-53]
  • روش لاگرانژی تکمیل‌شده روش لاگرانژی تکمیل‌شده و کاربردهای آن در پردازش سیگنال [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 59-66]
  • روش موجک‏ روش‌های ریاضی و الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی تصاویر [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 29-36]

ز

  • زیبا حدس های زیبا در نظریه گراف [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 11-30]
  • زی‌پرشین زی‌پرشین، فراتر از یک ابزار ریاضی‌نویسی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 1-17]
  • زمانبندی ورزشی نظریه گراف و زمانبندی ورزشی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 37-47]
  • زنجیره تأمین‏ کاربردی از الگوریتم نقطه تقریبی در مدیریت ریسک زنجیره تامین [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 7-22]
  • زنجیره مارکوف گوگل چگونه کار می کند؟ [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 11-19]

ژ

  • ژاپن گفتگوی یک ریاضیدان و رئیس شرکت تویوتا: فکر کن، فکر کن، و دوباره فکر کن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 77-84]

س

  • ساختارهای جبری مصور کردن گروه‌ها با نمودار کیلی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • سخنرانی چگونگی ارائه یک سخنرانی [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 11-16]
  • سخنرانی کردن ده درسی که آرزو داشتم یادگرفته بودم [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 1-11]
  • سم استوانه ای روش ارشمیدس: قضایای 13 و 14 [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 69-76]
  • سنجش فشرده روش لاگرانژی تکمیل‌شده و کاربردهای آن در پردازش سیگنال [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 59-66]

ش

  • شاخص‌های پراکندگی آمار توصیفی بر اساس داده‌های دقیق از یک جامعه‌ فازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 49-59]
  • شاخص‌های مرکزی آمار توصیفی بر اساس داده‌های دقیق از یک جامعه‌ فازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 49-59]
  • شبکه‌های خودکارتصادفی ضرب کرونکر و کاربردها [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 45-57]
  • شرکت تویوتا گفتگوی یک ریاضیدان و رئیس شرکت تویوتا: فکر کن، فکر کن، و دوباره فکر کن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 77-84]
  • شمارش تحلیلی جای خالی عدد نپر در کتابهای متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 13-23]
  • شهود شهود در آموزش ریاضیات، چالش یا هنجار [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 1-6]
  • شهود جایگاه شهود در آموزش ریاضیات [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 1-8]
  • شهودگرایی آیا براوِر واقعاً چنین اعتقادی داشت؟ [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 19-24]

ص

  • صنعت گفتگوی یک ریاضیدان و رئیس شرکت تویوتا: فکر کن، فکر کن، و دوباره فکر کن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 77-84]

ض

ط

ع

  • عدد تقلیل مروری بر تابع هیلبرت یک ایده‌ال [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 51-60]
  • عدد گنگ جای خالی عدد نپر در کتابهای متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 13-23]
  • عدد نپر جای خالی عدد نپر در کتابهای متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 13-23]
  • عملگر دوخطی پیراحاصلضرب چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 7-12]

ف

  • فاصله کولبک-لایب‌لر مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 71-84]
  • فراکتال فراکتال راوزی چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 39-43]
  • فراکتال سرپینسکی مطالعه مساله برج هانوی و تعمیم آن [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 23-36]
  • فرکتال معرفی فرکتال ها و بُعدهای کسری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 1-23]
  • فرکتال نگارال روشی برای تولید فرکتال‌ها [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 59-68]
  • فرم دوخطی جبرهای فیستر با برگردان [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 67-78]
  • فرم فیستر جبرهای فیستر با برگردان [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 67-78]
  • فرهنگ پژوهش تاج طاووس: ریشه های غیر اروپایی ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 15-21]
  • فشردگی ریشه‌های پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشرده‌سازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 13-24]
  • فشردگی دنباله‌ای ریشه‌های پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشرده‌سازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 13-24]
  • فشرده‌سازی استون-چخ ریشه‌های پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشرده‌سازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 13-24]
  • فشرده سازی تصویر‏‏ روش‌های ریاضی و الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی تصاویر [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 29-36]
  • فشرده‌سازی تک نقطه‌ای ریشه‌های پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشرده‌سازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 13-24]
  • فضای اندازه توابع اندازه‌پذیر با مجموعه‌ی معینی از نماهای انتگرال‌پذیری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 45-50]
  • فضاهای غیر افزایشی دنباله‌های شبه-کشی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 35-41]
  • فضاهای فرامتریک دنباله‌های شبه-کشی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 35-41]
  • فضاهای متریک دنباله‌های شبه-کشی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 35-41]
  • فلسفه ریاضی آیا براوِر واقعاً چنین اعتقادی داشت؟ [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 19-24]

ق

  • قاب انعطاف و تسهیل قاب‌ها نسبت به پایه‌ها در انتقال سیگنال [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 37-44]
  • قضیه حد مرکزی مارتینگل براورد کم‌ترین توان‌های دوم پارامترهای مدل آرچ در حضور داده‌های گم‌شده [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 1-10]
  • قضیه‌ی کان-تاکر نقش ویلیام کاروش در قضیه‌ی کاروش-کان-تاکر [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 67-75]
  • قضیه مشتق تابع معکوس‏ مشتق از دیدگاه کاراتئودوری [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 25-29]
  • قضیه مشتق ترکیب توابع مشتق از دیدگاه کاراتئودوری [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 25-29]
  • قضیه مقدار میانی شهود در آموزش ریاضیات، چالش یا هنجار [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 1-6]
  • قضیه هاینه-بورل ریشه‌های پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشرده‌سازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 13-24]
  • قضیه وجودی آنالیز سازنده بیشاپ و مقایسه­ آن با آنالیز کلاسیک [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 79-89]

ک

  • کاشیکاری سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • کاملا منظم حلقه های توابع پیوسته در دهه ی پنجاه [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 1-9]
  • کنیس ریبت مصاحبه با رئیس جدید انجمن ریاضی آمریکا [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 1-6]
  • کوتاه ترین مسیر نظریه گراف و زمانبندی ورزشی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 37-47]

گ

  • گراف باسط چیست؟ [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 7-10]
  • گراف در مورد حدس روتا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 77-91]
  • گراف حدس های زیبا در نظریه گراف [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 11-30]
  • گراف ضرب کرونکر و کاربردها [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 45-57]
  • گروه خودریختی خواص جبری مکعب‌های فیبوناتچی و لوکاس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 43-61]
  • گروه‌های ساده‏ نظریه گروهها: سرگذشت و سرنوشت [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 9-17]
  • گروه‌های متقارن سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • گروه های متناهی مصور کردن گروه‌ها با نمودار کیلی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • گروه‌های متناهی‏ نظریه گروهها: سرگذشت و سرنوشت [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 9-17]

ل

  • لاتک زی‌پرشین، فراتر از یک ابزار ریاضی‌نویسی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 1-17]

م

  • ماتریس جبرخطی در کتاب‌های دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 31-50]
  • ماتریس سه قطری روشی برای محاسبه دترمینان ماتریس سه قطری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 47-57]
  • مانده ی درجه ی دوم به پیمانه‌ی ‎$p$‎ الگوهای موزائیک تیل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 37-46]
  • ماهیت ریاضی نگرشی تازه بر مبنای پژوهشهای نوین راجع به سوال قدیمی و تکراری اما مهم « ریاضیات چیست؟ » [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 23-30]
  • متروید در مورد حدس روتا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 77-91]
  • متوسط قدرت رأی‌دهنده احتمال و انتخابات: شاخص های قدرت در رأی‌گیری [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 1-8]
  • مثلثات و حسابگان روش ارشمیدس: قضایای 13 و 14 [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 69-76]
  • محاسبه حجم روش ارشمیدس: قضایای 13 و 14 [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 69-76]
  • محاسبه موقعیت کاربرد جبر خطی در سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 25-39]
  • مدال فیلدز کاشت ها و برداشت ها، تاملاتی در زندگی و افکار الکساندر گروتندیک [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 33-66]
  • میدان‌ عددی اقلیدسی سیری تاریخی در حوزه‌‌های اقلیدسی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 21-35]
  • مدل سازی گیاهان نگارال روشی برای تولید فرکتال‌ها [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 59-68]
  • مدل‌های آرچ و گارچ براورد کم‌ترین توان‌های دوم پارامترهای مدل آرچ در حضور داده‌های گم‌شده [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 1-10]
  • مدلهای ریاضی مطالعه معادلات حاکم در انتشار گازهای تنفسی در مویرگ ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-32]
  • مربع (بلاک) 2در2 روشی برای محاسبه دترمینان ماتریس سه قطری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 47-57]
  • مساله برج هانوی مطالعه مساله برج هانوی و تعمیم آن [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 23-36]
  • مساله برج هانوی تعمیم یافته مطالعه مساله برج هانوی و تعمیم آن [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 23-36]
  • مسأله بهینه سازی چند هدفه محدب کاربردی از الگوریتم نقطه تقریبی در مدیریت ریسک زنجیره تامین [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 7-22]
  • مشاهدات گم‌شده براورد کم‌ترین توان‌های دوم پارامترهای مدل آرچ در حضور داده‌های گم‌شده [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 1-10]
  • مشتق‏ مشتق از دیدگاه کاراتئودوری [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 25-29]
  • مشتق کاراتئودوری مشتق از دیدگاه کاراتئودوری [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 25-29]
  • مشتق و انتگرال کسری حسابان کسری از نظریه تا کاربرد [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 59-69]
  • معادله انتشار مطالعه معادلات حاکم در انتشار گازهای تنفسی در مویرگ ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-32]
  • معادله دیفرانسیل با مشتقات جزئی سهموی مطالعه معادلات حاکم در انتشار گازهای تنفسی در مویرگ ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-32]
  • معادله دیفرانسیل برنولی‏ خانواده برنولی وحل معادله دیفرانسیل برنولی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 45-58]
  • مفسر گرافیکی لاک‌پشتی نگارال روشی برای تولید فرکتال‌ها [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 59-68]
  • مقاطع مخروطی کاربرد برازش خم و روش حداقل مربعات برای بررسی هندسۀ قوسهای ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 41-53]
  • مکعب فیبوناتچی خواص جبری مکعب‌های فیبوناتچی و لوکاس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 43-61]
  • مکعب لوکاس خواص جبری مکعب‌های فیبوناتچی و لوکاس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 43-61]
  • منطق شهودی براور آنالیز سازنده بیشاپ و مقایسه­ آن با آنالیز کلاسیک [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 79-89]
  • مهارتهای مدرس راهنمایی برای تدریس ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 11-14]
  • موجک هار کاربرد موجک‌ها در پردازش سیگنال [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 29-36]
  • موزائیک الگوهای موزائیک تیل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 37-46]
  • موزائیک‌کاری سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • موسسه مطالعات علمی برتر فرانسه کاشت ها و برداشت ها، تاملاتی در زندگی و افکار الکساندر گروتندیک [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 33-66]

ن

  • نامساوی میانگینهای حسابی - هندسی - هارمونیک جای خالی عدد نپر در کتابهای متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 13-23]
  • نامساوی هولدر-گونه پیراحاصلضرب چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 7-12]
  • ناهمسانی شرطی براورد کم‌ترین توان‌های دوم پارامترهای مدل آرچ در حضور داده‌های گم‌شده [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 1-10]
  • نظریه اعداد تاریخچۀ مختصر نظریه اعداد در ایران [دوره 2، شماره 4، 1396، صفحه 51-57]
  • نظریه زبان‌های رسمی نگارال روشی برای تولید فرکتال‌ها [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 59-68]
  • نظریه گراف مطالعه مساله برج هانوی و تعمیم آن [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 23-36]
  • نظریه گراف نظریه گراف و زمانبندی ورزشی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 37-47]
  • نظریۀ بازی ‏ها چگونه نظریۀ بازی‏ ها به بهبود زندگی کمک می‏کند؟ درآمدی بر نظریۀ جورسازی پایدار و کاربردهای آن [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 51-68]
  • نقش ریاضی نگرشی تازه بر مبنای پژوهشهای نوین راجع به سوال قدیمی و تکراری اما مهم « ریاضیات چیست؟ » [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 23-30]
  • نقشه رنگی درک شهودی از ریشه های توابع با نقشه رنگی [دوره 2، شماره 3، 1396، صفحه 45-49]
  • نقطه ثابت باناخ گوگل چگونه کار می کند؟ [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 11-19]
  • نگارال نگارال روشی برای تولید فرکتال‌ها [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 59-68]
  • نمای انتگرال‌پذیری توابع اندازه‌پذیر با مجموعه‌ی معینی از نماهای انتگرال‌پذیری [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 45-50]
  • نیم‌گروه در ستایش دیوید ریس [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-81]
  • نمودار پراکندگی آمار توصیفی بر اساس داده‌های دقیق از یک جامعه‌ فازی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 49-59]
  • نمودار کیلی مصور کردن گروه‌ها با نمودار کیلی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 19-28]
  • نویززدایی تغییرات کلی روش لاگرانژی تکمیل‌شده و کاربردهای آن در پردازش سیگنال [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 59-66]

و

  • واژه فراکتال راوزی چیست؟ [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 39-43]

ه

  • هرمان وایل سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • هژمونی تاج طاووس: ریشه های غیر اروپایی ریاضیات [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 15-21]
  • همبند باسط چیست؟ [دوره 1، شماره 4، 1395، صفحه 7-10]
  • همنهشتی الگوهای موزائیک تیل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 37-46]
  • هندسه سیرو سیاحت در ایران با راهنمایی بنام هرمان وایل [دوره 3، شماره 3، 1397، صفحه 1-28]
  • هندسۀ قوس‌های ایرانی کاربرد برازش خم و روش حداقل مربعات برای بررسی هندسۀ قوسهای ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 41-53]

ی

  • یادگیری آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1397، صفحه 39-47]
  • یادگیری نقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات [(مقالات آماده انتشار)]