درگیری و ابتلای همهجانبۀ تمام عرصۀ آموزش کشور از دورۀ ابتدایی تا عالیترین سطوح دانشگاهی به انواع و اقسام مسئلهها و بحرانهای جدی و پُرمخاطرهای که به آشکاری بر تمام متن و سطح و عمق و بُرد و کارآمدی آموزش و سرنوشت نسل جوان و آیندۀ کشور اثر میگذارند موجب شده است که در مقام مقایسه، مسئلههای بهظاهر ریز و کوچک این حوزه چندان مورد توجه و مطالعه قرار نگیرند و این نیز خود غفلت مهم آسیبزایی است. موضوع این نوشته با عنوان «جزوهگویی و جزوهخوانی» یکی از همین مسئلههای به ظاهر خُرد و ساده و خاموش آموزش کشور است که اغلب، نه به چیزی گرفته میشود تا هدایتگری و راهبردی برای خوب و بد آن اندیشیده شود و نه مورد اعتنای بررسی و تحقیق دقیق و مستندی قرار میگیرد تا بسته به تشخیص و تفسیر مسئله در نوبت ردیفی از سیاستگذاریها گذارده شود. دراین نوشته، ضمن ارائه مطالعهای مقدماتی از این پدیده و دامنۀ حضور و آثارش در عرصۀ وسیع آموزش و یادگیری، به ارتباط آن با محورهای اساسی دیگری چون «متن درسی» و «معلم و مُدَرس» نیز پرداخته میشود.
آرین نژاد, مسعود. (1397). آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی. نشریه ریاضی و جامعه, 3(4), 39-47. doi: 10.22108/msci.2019.74443.1324
MLA
مسعود آرین نژاد. "آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی". نشریه ریاضی و جامعه, 3, 4, 1397, 39-47. doi: 10.22108/msci.2019.74443.1324
HARVARD
آرین نژاد, مسعود. (1397). 'آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی', نشریه ریاضی و جامعه, 3(4), pp. 39-47. doi: 10.22108/msci.2019.74443.1324
VANCOUVER
آرین نژاد, مسعود. آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی. نشریه ریاضی و جامعه, 1397; 3(4): 39-47. doi: 10.22108/msci.2019.74443.1324